8 iunie 2011

FACEBOOK PENTRU TOATĂ LUMEA

   În ultima vreme m-am tot lovit de întrebări de la diverşi: ce fac eu atâta timp pe facebook? Agăţ? Pierd vremea? Se dorea să ştie scopul pentru care eram eu omniprezent aici, în această lume.
   În mare parte, le-am răspuns cam acelaşi lucru, în feluri şi cu cuvinte diferite, pentru a fi pe înţelesul lor. Răspunsul meu îl voi da la final. Acum voi încerca să descriu ce-i facebook-ul, la modul general.
   1. GAMES: Farmville, Fish Ville, Frontiere Ville, CafeWorld, Hotel City... le ştie cineva pe toate? Aş putea să pun pariu ca aproximativ 80% din cei pe care îi am în listă au jucat cel puţin un joc... de curiozitate măcar. Sunt bune şi jocurile astea, te ajută să treci prin timp mai iute, fără mari eforturi.
   2. AGĂŢAT: oooo, da... odată se folosea mIRC-ul... acum s-a trecut la facebook :)) Din ce am auzit, a apărut prototipul de macho facebook-ist, dornic să te scoată la o ţuică/ciorbă... invitaţia fiind făcută bineînţeles într-un mod grosolan, fără pic de fineţe, ceva de genul: Ce bună eşti, nu vrei să ieşim la o cafea? (asta fiind varianta soft). Despre sexul frumos nu ştiu cum procedează... oricum, niciunul nu s-a plâns că a fost agăţat.
   3. SOCIALIZARE: aici se înţelege tot ce înseamnă să faci cunoştinţă cu oameni noi, din domeniile pe care le doreşti. Dacă vrei, poţi păşi şi în afara virtualului, totul este să ştii cum să faci asta, pentru că se poate foarte uşor interpreta şi să fii clasat la punctul 2. Poţi să îţi găseşti colegii de grădiniţă, generală, liceu, facultate, serviciu... ai ocazia să fii la curent ce se întâmplă în viaţa lor.
    4. INFORMARE: vrei să ştii despre evenimentele din oraşul tău? Caută să îţi creezi legături cu ceea ce te intresează. Vrei să ştii ce formaţii mai vin prin oraş să concerteze? Simplu... „Like” la pagina lor oficială şi au ei grijă să anunţe prin ce oraşe se plimbă. Vrei să ştii ceva despre o anumită persoană? Ai CV-ul aici, la îndemână! Nu ştii un telefon de la vreun restaurant/pizzerie? No problem... e facebook!
   5. PUBLICITATE: cum la punctul anterior vorbeam de a fi informat, aici intervine publicitatea. Ai o mică afacere? Fă-ţi pagină şi promoveaz-o! Vrei să vinzi termopane? Ai cabinet dentar? Lucrezi în imobiliare? Parfumuri, pantofi, ace, brice... şi mai ştiu eu ce? Orice se poate promova aici. Totul ţine de cum ştii să faci acest lucru.
    Pentru mine, facebook înseamnă:
    1. Games – au fost odată... şi chiar erau parte din mine... o luasem razna. Nu cu un joc... trei deodată. În plus, dacă cineva avea nevoie de ajutor la un joc nou... cu cea mai mare plăcere. În prezent, am dat QUIT  la toate.
   2. Agăţat – nu mă bag pe tărâmuri din astea. Oricum, n-aş exclude opţiunea de a cunoaşte pe cineva, dar pentru a agăţa direct de aici după metoda macho-ului... exclus. Prefer varianta „socializare” în detrimentul acestui punct.
    3. Socializare – vreau să îmi creez un cerc de prieten pentru ieşiri în oraş, vreau diversitate. În plus, mai găsesc şi câteva link-uri foarte interesante, numai bune de lecturat.
   Facebook-ul m-a ajutat să câştig pentru prima dată ceva (cafeaua de la Raluca M. :D) şi să petrec două ore alături de patru persoane deosebite. Spun că a fost timp din viaţa mea bine irosit. 
    Tot reţeaua a făcut să întâlnesc două persoane deosebite, cu care am schimbat impresii şi opinii mult peste limita facebook-ului (le voi transmite personal dacă nu se regăsesc).
     Aici am reuşit să îmi găsesc colegii de liceu, de care nu mai ştiam ce fac, pe unde sunt, cu ce se ocupă.
   4. Informare – ştiu cam tot ce se prezintă prin cluburile timişorene, nu că aş face coadă la uşa lor... De aici pot afla despre concertele care apar prin oraş, evenimentele de caritate sau sociale... Primesc sugestii de filme, cărţi, link-uri utile, care mă interesează.
    5. Publicitate – un tărâm necunoscut mie... pot spune că am promovat, pe ici, pe colo, câte un eveniment. Aş spune că singura reclamă mi-am făcut-o la blog. Şi cam atât.
    Aşadar, pentru cei care întreabă ce poţi face pe facebook, le-aş răspunde simplu: CE VREI TU! La diversitatea de care se bucură această reţea ar fi cam imposibil să fie altfel. Căci, DACĂ N-AI FACEBOOK, NU EXIŞTI!!!
 
PENTRU TINE, CE REPREZINTĂ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu