15 iunie 2011

MASCULINIZAREA

   Plimbă-te cu mijloacele de transport în comun prin Timişoara şi ai parte de tot ce îţi doreşti: hoţi, aurolaci, oameni ai străzii, îmbulzeală… aşa pestriţă e viaţa încât nu ai cum s-o treci cu vederea. Dar te obişnuieşti cu ele, dacă te loveşti zi de zi de aceleaşi stereotipuri…
   Pe lângă toate acestea, un lucru mi-a atras atenţia. Limbajul fetelor… că nu le-aş putea numi femei. Sunt cele de la liceu şi facultate... aş spune chiar şi de generală (n-aş putea aproxima vârsta, căci e foarte înşelătoare în ziua de azi). Cum spuneam, din limbajul acestora nu lipsesc cuvintele obscene... dar nu oricum!!! Din 2-3 vorbe, hop şi „p@#a mea”... de parcă ar avea. Culmea, nu fac referire la sexul lor... tot cu gândul la ce-i al nostru... nu că i-aş înţelege pe tinerii din ziua de azi, care stau toată ziua cu ea în gură (şi aici mă duce gândul la clipul asta...). Dar ELE ar trebui să realizeze că astfel de vorbe nu pică frumos ieşind din gura lor (a mi se scuza modalitatea de a sublinia acest lucru).
   Ca să fiu mai pe subiect: într-una din zilele minunate de vară, călătorind cu 33-ul, se urcă 2 fete cu 2 hăndrălăi după ele. Discuţia lor era purtată cu voce ridicată, nu cumva ca vreunul din călători să piardă vreun cuvânt. Băieţii, viu interesaţi de povestirile „domnişoarelor”, le sorbeau şi ultimul cuvinţel scos pe pliscul lor gingaş (într-adevăr, erau drăguţe, dar doar atât). Şi nu mare mi-a fost minunea să o aud pe una dintre ele zicând: „Ce p@#a mea, nu ai văzut ce prost era ăla? În loc să tacă, s-a luat cu muistul de X în gură. Dă-l în „kkt„ de prost, că aşa-i trebuie!”. Am rămas stupefiat!!! Cum se poate aşa ceva? Aş înţelege să aud astfel de vorbe de la vreo persoană crescută în junglă, fără pic de educaţie, un golănaş de cartier, vreo mahalagioaică... n-aş interzice astfel de vorbe într-un cerc restrâns, în care toţi se cunosc cu toţi (damn... nici eu nu sunt dus de multe ori la biserică), dar aşa ceva mi-e peste puteri să înţeleg?!? În 33? Care, cam aproape la orice oră, e ticsit de lume... copii, adolecenţi, tineri, persoane de vârsta a treia, la alegere... Nu ai o minimă jenă faţă de ceilalţi? Poate prin preajmă e vreun vecin, vreo cunştinţă cu mama... cu tata. Nici de ei nu ai puţin bun simţ?
    Oare am lipsit eu o perioadă din viaţa asta? Unde este latura aceea gingaşă a voastră, domnişoarelor? Unde v-a dispărut graţia de altă dată? Unde vă este farmecul care ne face să ne abţinem de a vorbi obscenităţi? Şi te mai miri tu, fato, când ajungi la vârsta psihologică de a-ţi găsi jumătatea, că dai peste cine ştie ce mojic, al cărui vocabular nu e compus decât din cuvinte din cele mai abjecte? Nu aţi înşeles până acum că băieţii se pot cizela doar cu ajutorul vostru? Nu le mai daţi apă la moară, interziceţi-le să folosească astfel de cuvinte de faţă cu voi şi veţi avea ceea ce vă doriţi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu