15 august 2011

CE SUNT PRIETENII?

Asta am fost întrebat odată! Să fie oare cei cu care ieşi la o bere? Cei cu care te duci la un meci? Sau cu care urmăreşti un film? Oare sunt aceeia cu care stai la o bârfă? Cei cu care te vezi zi de zi?

Eu mi-am împărţit „lumea” astfel: cunoştinţe, amici şi prieteni. Cele 3 mari categorii. Bineînţeles, în primele 2 categorii sunt şi subcategorii, adică sunt cunoştinţe care pot tinde spre treapta superioară şi amici care se duc spre categoria prietenilor. Numai ultima categorie nu o pot împărţi... pentru că daca mi-eşti prieten, nu te pot diferenţia faţă de ceilalţi.

Blaise Pascal zicea că „dacă toţi oamenii ar şti ce spun ceilalţi despre ei, n-ar mai exista în lume nici măcar patru prieteni”. Hmmm, dacă el zicea aşa, i-am urmat sfatul şi m-am oprit la a avea un număr prin apropierea celui precizat de dânsul... totuşi, am fost puţin nesăbuit şi am depăşit, sper să nu se supere pe mine!

Pentru mine, a fi prieten nu înseamnă să mă copleşeşti cu atenţie, să îmi faci cadouri, nu trebuie să mă omori cu sfaturi! Trebuie doar să mă asculţi când vreau să îţi povestesc ceva! Şi chiar de îţi cer sfatul, tu vei şti foarte bine că nu ţi-l voi lua în considerare... tot ce simt eu că trebuie făcut voi face! Banii? Nu sunt liantul perfect pentru o prietenie pe viaţă! Câte prietenii nu au pierit din cauza lor? Prieten e cel care ştie totul despre tine fără să fie curios, e cel care, atunci când îl cauţi, îşi schimbă toate planurile doar pentru a te ajuta... chiar dacă îl trezeşti în toiul nopţii să îi povesteşti cine ştie ce prostii, el nu se supără şi te ascultă cu cea mai mare atenţie. Prietenul aflat la mii de kilometri depărtare te poate ajuta mai mult decât orice persoană aflată lângă tine. Prieten e cel cu care ai o viaţă de amintiri comune... şi nu trebuie să fie toate plăcute! E cel ce plânge şi râde cu tine. Prieten e acela care nu aşteaptă să te revanşezi pentru favorurile făcute... el doar este acolo, lângă tine, atunci când ai nevoie! E dator să te îndrume atunci când vede că greşeşti... dar dacă nu îi urmezi sfaturile, e şi mai îndatorat să fie aproape când te prăbuşeşti, pentru a-ţi întinde o mână!
 
Nu ai prieteni? Fă-ţi-i!!! Pentru că sunt adevărate comori ale sufletului. Te avertizez însă... nu e o sarcină uşoară. Vei avea de furcă până îi vei găsi pe cei potriviţi... mulţi sunt falşi, te vor lovi sub centură!
 

2 comentarii:

  1. Cineva spunea ca un prieten adevarat te tine de mana si iti atinge sufletul...prietenul trebuie sa fie persoana care-ti este alaturi in orice situatie, care e dispusa sa dea totul pentru nimic, cu care poti vorbi ca si cu tine insuti...frumos articol, pupici prietene!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sublimul in prietenie nu este faptul de a muri pentru prietenul tau intr-o situatie stralucita cat a te sacrifica pentru el zilnic si cu discretie.El iti ofera confortul de a te simti in siguranta, fara a trebui sa-ti cantaresti gandurile, nici sa-ti masori cuvintele. Prietenia este umbra serii, care se inteteste odata cu apusul soarelui vietii

    RăspundețiȘtergere